Tegenwoordig moet alles groen. Dat is echt een trend waar je eigenlijk niet aan voorbij mag gaan, wanneer je een nieuwe bedrijfskantoor gaat inrichten. In deze blog hebben we een aantal van de leukste ideeën verzameld waarmee dit doel wel heel eenvoudig te realiseren is. Je zult echt inspiratie kunnen vinden. Kijk met ons mee en laat je creativiteit los op deze tips.

Groen

Het groene leven is wat veel mensen van nu na streven. Het is niet voor niets dat hele volksstammen bezig zijn met het ‘vergroenen’ van onze wereld. Dat komt omdat ze erg geschrokken zijn van de wetenschappelijk resultaten, onder andere gepresenteerd in de Al Gore’s An Inconvenient Truth. Het kan dan niet anders dat de commercie hierin meegaat. Veel bedrijven presenteren zich als groen en dat trek een cliënteel aan die helemaal gaat voor deze waarden. Op de zaak is het ook heel goed mogelijk om groen te werken…

Ecologisch werken

Op kantoor de zaak ecologisch (groen) regelen, dat is totaal niet moeilijk, maar je moet wel een beetje investeren. In het kantoor van de toekomst zien we standaard groene elementen, zoals verticale tuinen en veel plantenbakken. Er zijn nu al ondernemers die heel goed weg weten met deze vernieuwingen. Gecombineerd met een luchtfilteringsysteem, wat natuurlijk een lage energieconsumptie heeft, zorgen de planten voor een heerlijke frisse lucht waardoor je tot betere prestaties komt. Om een kantoor helemaal groen in te kunnen richten, kun je gebruik maken van de diensten van een interieurexpert. Deze kan een projectinrichting voor je realiseren. Dan gaat hij of zij, al dan niet samen met collega designers, je totale kantoor aanpakken en van de vloer tot het plafond inrichten naar ecologische, moderne principes.

Duurzaam

Voor veel mensen is duurzaamheid een groot goed. Wanneer ondernemers hier druk mee zijn, dan zal dit van het bedrijf afstralen. Klanten waarderen deze groene motieven en voelen zich verbonden met je bedrijf. Duurzaamheid komt terug in het ontbreken van plastic bekertjes op de werkvloer tot de verpakking van het uiteindelijke product. Ook de diensten die je verleent, bijvoorbeeld bezorgdiensten, moet je als het kan met elektrische vervoersmiddelen doen, in plaats van met voertuigen rijdende op diesel. Dat laatste legt je zeker geen windeieren als het gaat om het halen van je PR-doelen.